حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت ×
ثبت شرکت؛ راهنمای مراحل، مدارک و شرایط تاسیس شرکت
04 دی 1398 - 12:45
بازدید 1108
32
سریعترین روش غیرحضوری ثبت شرکت راهنمای جامع ثبت شرکت، به همراه شرایط، مراحل و مدارک مورد نیاز توسط مجله چی جمع بندی گردیده تا در سریعترین زمان و به روش کاملا غیرحضوری نسبت به ثبت شرکتها اقدام نمایید. کلیه مراحل از صفر تا صد در این مقاله آموزش داده شده است.
ارسال توسط : نویسنده : مجله چی منبع : مجله چی
پ
پ

اگر تصمیم دارید فعالیت تجاری یا غیر تجاری مداومی را شروع کنید، بهتر است در اقدام به ثبت شرکت نمایید زیرا با این کار از مزایای زیر بهره‌مند می‌شوید:

۱.ثبت شرکت فعالیت را نظم می‌بخشد و به آن سامان می‌دهد.

۲.از این طریق فعالیت بصورت قانونی انجام می‌شود.

۳.افراد، نهادها و دولت اطمینان و اعتماد بیشتری نسبت به فعالیت شما به دست می‌آورند.

۴.ثبت شرکت موجب حضور در مزایدات و مناقصات سایر شرکت‌ها، امکان دریافت نمایندگی، استفاده از وام و تسهیلات بانکی و در نهایت ایجاد سابقه می‌شود.

مراحل ثبت شرکت

برای ثبت شرکت باید سلسله مراتبی را رعایت کنید و طبق شرایط تاسیس شرکت در اداره مراحل را انجام دهید. در ادامه ما این مراحل را برایتان بیان می‌کنیم و بهتر است که با دقت به آن ها توجه کنید.
۱.انتخاب نوع شرکتی که نیاز دارید.

۲.انتخاب شرکای شرکت یا همان سهامداران.

۳.تعیین سرمایه اولیه شرکت.

۴.مشخص کردن موضوع فعالیت مناسب برای شرکت.

۵.مرحله شیرین انتخاب نام شرکت.

۶.تعیین چارت سمت هر عضو و مشخص کردن اختیارات و حقوق امضا و آماده کردن مدارک لازم طبق لیست مورد نیاز اداره ثبت.

۷.ثبت نام آنلاین و درخواست اینترنتیارسال کردن مدارک به همراه نامه تایید نام اداره.

۸.مراجعه به اداره جهت امضا و تحویل اوراق.

۹.پرداخت روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار شرکت.

نحوه ثبت شرکت

انجام این کار در ابتدا به صورت آنلاین صورت می‌گیرد اما باید به این نکته توجه کنید که هر نوع شرکتی ممکن است برای شما مناسب نباشد. خوب است ابتدا کسب و کار خود را بررسی کنید تا از بین انواع شرکت هایی که وجود دارد مناسب ترین ها را انتخاب کنید و سپس به نحوه فعالیت های این نوع شرکت ها دقت کنید تا به بهترین شکل این کار را انجام دهید.

نوع شرکت،مزایا،معایب،شرایط و نحوه ثبت هر کدام از شرکت ها
شرکت مسئولیت محدود
یکی از پرطرفدارترین ثبت شرکت در ایران ثبت شرکت های با مسئولیت محدود است. این امر طبیعی است زیرا شرکت مسئولیت محدود کم ترین دردسر را دارد و در این نوع شرکت شرکای کمی وجود دارد. شما با حداقل ۲ نفر می‌توانید شرکت خود را راه اندازی کنید. علاوه بر این ها، در زمان ثبت سرمایه‌ای را که اعلام می‌کنید، نیاز به واریز مبلغی به حساب نخواهد بود و فقط مبلغ را در اساسنامه خود می‌آورید. یکی از مهم ترین تفاوت های مسئولیت محدود با سهامی خاص این است که شما در زمان ثبت، اعضای هیئت مدیره را به مدت زمان محدود تعیین می‌کنید و هر زمان که تصمیم بگیرید به صورت دل‌ بخواهی می‌ توانید این افراد را جا به جا کنید.
شرکت سهامی خاص
دومین شرکت پرطرفدار از لحاظ،شرکت سهامی خاص است. این شرکت نسبت به دیگر شرکتها در برخی موارد قدری متفاوت است که به مهم ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم. برای ثبت شرکت حتما باید حداقل ۵ عضو را به اداره ثبت معرفی کنید. از بین این ۵ نفر، ۳ نفر را باید به عنوان سهامداران اصلی و ۱ نفر را به عنوان بازرس اصلی و ۱ را نفر به عنوان عضو علی البدل تعیین کنید. سرمایه ای را که به اداره ثبت اعلام می کنید باید ۳۵ درصد آن را به حساب شرکتی که قرار است ثبت کنید واریز کرده و رسید آن را به اداره ثبت ارائه دهید. شما نمی‌توانید مانند شرکت مسئولیت محدود اعضا را به صورت نامحدود منصوب کنید و حداکثر زمانی که مدیران می‌توانند منصوب شوند ۲ سال خواهد بود که باید با جلسه مجمع عمومی این مدیران را تمدید و یا مدیر جدیدی را به اداره اعلام کنید.
موسسه غیر انتفاعی
شما زمانی می‌توانید اقدام به ثبت موسسه غیر تجاری کنید که در فعالیت هایتان امور تجاری صورت نمی‌گیرد. معمولا موسسات غیر تجاری برای مشاغل خدماتی نظیر آموزشی،حقوقی، بهداشتی درمانی،نظافتی و مانند این ها ثبت می‌گردد. مراحل ثبت موسسه تفاوت های زیادی با مراحل ثبت شرکت ها ندارد. یکی از این تفاوت ها ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری است که در زمان ثبت شرکت ها به آن احتیاجی نیست. دیگر این که موسسه برخلاف شرکت ها نیازی به واریز مبلغی از سرمایه را ندارد.
شرکت بازرگانی
شرکت های بازرگانی برای انجام صادرات و واردات کالا استفاده می‌شوند. در حال حاضر در کشور ایران به دلیل بصرفه بودن صادرات تقاضای زیادی برای شرکت بازرگانی دارند. برای راه اندازی شرکت بازرگانی می‌توانید این کار را هم به صورت سهامی هم به صورت مسئولیت محدود انجام دهید. همانطور که پیش تر توضیح دادیم، تاسیس شرکت بازرگانی با استفاده از این دو نوع شرکت طبق همان قوانین است. یکی از مزیت های شرکت های بازرگانی این است که برای صادرات و واردات کالا نیازی به مجوز خاصی نیست و می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

شرکت تعاونی
شرکت تعاونی به دلیل شرایط خاص و پیچیدگی ای که نسبت به دیگر شرکت ها دارد از لحاظ تقاضا در رتبه سوم قرار می‌گیرد.

اولین شرطی که برای تاسیس این نوع شرکت ها باید داشته باشید این است که از اداره تعاون مجوز بگیرید. تعداد اعضایی که برای شروع باید در اساسنامه درج شود تعداد ۷ نفر است. اولین اساسنامه شرکت باید در جلسه مجمع عمومی شرکت تعاونی مورد تایید قرار بگیرد. شرکت های تعاونی با شرکت های سهامی نکات مشترکی دارند. در شرکت تعاونی باید سهام شرکت بین اعضای تعاونی تقسیم شود.
شرکت تضامنی
شرکت های تضامنی معمولا طرفدار زیادی ندارند و از لحاظ تعداد بسیار کمتر از انواع دیگر شرکت ها هستند. علت تقاضای کم برای شرکت های تضامنی، وجود موارد محدود در موضوعاتی است که می‌توان با آن شرکت تضامنی تاسیس کرد. در شرکت های تضامنی مدت زمان محدودی برای انتصاب مدیران در نظر گرفته نمی‌شود و نیازی به وجود بازرس در بین اعضای هیئت مدیره نخواهد بود. در این نوع شرکت ها حداقل دو نفر به عنوان شریک وجود دارد و حتما باید اسم یکی از این افراد در نام شرکت وجود داشته باشد.
شرکت نسبی
شرکت های نسبی جزء شرکت های تجاری به حساب می‌آیند و فعالیت های تجاری و بازرگانی انجام می‌دهند. ارکان اصلی ای که در شرکت های نسبی وجود دارند، شرکا و مدیران شرکت هستند. شرکا در این شرکت ها مانند ضامن هستند و در قبال شرکت ضمانت دارند همچنین مدیران نیز از میان شرکایی که در شرکت سرمایه گذاری کرده‌اند انتخاب می‌شوند و حداقل باید یک نفر به عنوان مدیر تعیین شود و در حوزه وظایف خود،ریاست برنامه های کلان را بر عهده بگیرد. در واقع مدیر در شرکت های نسبی مانند وکیل عمل می‌کند و باید از حق و حقوق شرکت دفاع کند و پاسخگوی هیئت مدیره و سهامداران باشد. برای تشکیل شرکت های نسبی باید حداقل دو نفر سهامدار در ابتدای تاسیس وجود داشته باشند. نحوه فعالیت سهامداران در این نوع شرکت ها وابسته است به مقدار سهامی که در شرکت قرار داده‌اند. بدین صورت که فقط به نسبت سهام خود می‌توانند در امور دخالت کنند و در تصمیم گیری های کلان نقش داشته باشند و همچنین نسبت به بدهی و قرض هایی که برای شرکت به وجود می‌آید نیز به همین میزان باید دخالت کنند.اعضای سهامدار باید به سن قانونی رسیده باشند و حداقل ۱۸ سال تمام را داشته باشند.


ثبت شرکت در مناطق آزاد

تاسیس شرکت در مناطق آزاد مزایا و معایب خاص خود را دارد. مناطق آزاد ایران شامل مناطق ماکو، اروند، چابهار، ارس، قشم، کیش و انزلی است. یکی از مهمترین نقاط قوت شرکت ها در مناطق آزاد معافیت مالیاتی است. طبق قانون اگر شرکت ها در مناطق آزاد موارد قانونی مالیاتی خود را رعایت کنند می‌توانند تا ۲۰ سال از معافیت مالیاتی بهره‌مند شوند. پس اگر در مناطق آزاد شرکت ثبت کردید توجه زیادی به فعال بودن جواز، کد اقتصادی، پلمپ دفاتر و از همه مهم تر اظهارنامه مالیاتی داشته باشید. در ضمن علاوه بر اینکه شرکت شما در مناطق آزاد به ثبت می‌رسد باید فعالیت های کاری و تجاری شما هم در منطقه آزاد باشد. اگر این مورد نیز رعایت نشود شما مشمول مالیات خواهید شد. مناطق آزاد بدلیل اهمیت و آزادی وارد کردن دستگاه های تجاری بهترین نقاط برای سرمایه گذاری هستند. زیرا از این طریق می‌توان بسیاری از هزینه های راه اندازی دستگاه و جابه‌جایی دستگاه را داخل کشور و هزینه های گمرکی، حذف کرد و با فراغ بال بستری برای توسعه و گسترس فعالیت های اقتصادی خود باشیم. ابتدا باید در هر یک از مناطق آزاد مهم ترین استعداد آن را دریافت کرد و به دنبال درآمدزایی از آن طریق بود زیرا مهمترین اهداف شرکت ها دستیابی به سودآوری منابع مالی از این طریق و مبادلات آن‌ها است. مناطق آزاد باعث ذخیره ارز و جلوگیری از خروج آن از کشور و همچنین باعث ارز آوری فراوان می‌شوند. در نتیجه در اقتصاد کشور نقش کلیدی را ایفا می‌کنند و بسیاری از تجار خارجی نیز برای کسب و کار در ایران ابتدا در مناطق آزاد سرمایه گذاری می‌کنند.


مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت


مدارک مورد نیاز برای تاسیس شرکت ها تا حدودی با هم متفاوت است. ما در ادامه تمام مدارک مورد نیاز را بیان می‌کنیم اما حتما باید قبل از درخواست از مشاورهای مجرب ثبتی، جدیدترین و بروزترین لیست مدارک را دریافت کنید. خوب است قبل از هر اقدامی توجه کنید که اعضای هیئت مدیره نباید سوء پیشینه کیفری داشته یا دارای شغل دولتی باشند، آن ها می‌توانند همزمان در چند شرکت خصوصی عضو هیئت مدیره باشند. همچنین مدیرعامل به هیچ عنوان نمی‌تواند در ۲ شرکت این سمت را داشته باشد چه در شرکت های دولتی و چه در شرکت های خصوصی.

۱.مدارک شناسایی(کارت ملی و شناسنامه هر یک از شرکا)

۲.ارائه شرکت نامه

۳.ارائه تقاضانامه شرکت

۴.ثبت نام کد ثنا برای تمام اعضای هیئت مدیره

۵.آماده سازی اساسنامه تکمیل شده شرکت

۶.دریافت تاییدیه آدرس و کد پستی محل شرکت

۷.تعیین حق امضای شرکت(اگر حق امضا برای بیش از یک نفر باشد باید نوع و شرایط امضاهای شرکت مشخص شود)

۸.تعیین سمت و سهام هریک از اعضا

۹.ارائه ۵ مورد نام حداقل ۳ سیلابی به ترتیب اولویت

۱۰.ارائه مجوز(ویژه شرکت هایی که نیاز به مجوز دارند)

۱۱.ارائه دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی و موسس های شرکت و صورتجلسه هیئت مدیره

۱۲.ارائه وکالتنامه وکیل(در صورتی که گیرنده کار از اداره وکیل باشد)

۱۳.فیش بانکی معادل ۳۵ درصد از سرمایه اولیه شرکت(در صورتی که شرکت سهامی خاص باشد)

 

ثبت نام کد ثنا:
طبق قانون جدید اداره ثبت شرکت ها از آبان ماه ۱۴۰۱ کلیه اعضای هیئت مدیره شرکت های تازه تاسیس باید جهت درخواست تاسیس ابتدا در سامانه ثنا ثبت نام کرده و کد ثنا دریافت کنند. در نظر داشته باشید که این قانون اجباری بوده و در حال حاضر از این تاریخ در صورتی که پرونده ای بدون ثبت نام کد ثنا ارسال شود از طرف اداره نقص می‌خورد و درخواست رد خواهد شد.

ثبت شرکت به صورت اینترنتی و آنلاین
به این نکته بسیار مهم توجه کنید که ثبت شرکت اگر چه به ظاهر کار ساده ای است اما نیاز به تخصص و مهارت دارد. به همین دلیل باید دقت داشته باشید که چه شرکتی را برای کار خود انتخاب می‌کنید. متاسفانه شاهد این هستیم که بعضی از شرکت ها مبالغ های هنگفتی را دریافت می‌کنند اما خدماتی با کیفیت ارائه نمی‌دهند. یکی از مهم ترین خدمات این است که شما به صورت غیر حضوری هم می‌توانید کار های ثبت یک شرکت را انجام دهید. در این روزها که هر کسی درگیر مشغله های خود است، امکان بهره‌مندی از خدمات غیر حضوری اهمیت بسیار بالایی دارد. هنگامی که از خدمات غیر حضوری استفاده می‌کنید، در وقت خود به طرز چشم گیری صرفه جویی کرده اید. تصور کنید که زمانی را برای رفتن به شرکت مورد نظر صرف می‌کنید، مدت زمانی هم در همان شرکت منتظر خواهید بود تا نوبت شما شود و سپس زمان دیگری را صرف رسیدن به مقصد خود خواهید کرد. این در حالی است که به سادگی و با یک تماس تلفنی می‌توانید همه این کارها را انجام دهید و دیگر وقت را هدر ندهید. شما نه تنها برای ثبت یک شرکت می‌توانید از خدمات مشاوره اینترنتی و  آنلاین استفاده کنید، بلکه برای دیگر خدماتی که ارائه می‌شوند هم می‌توانید از این امکان استفاده کنید. همچنین مراجعه به شرکت ارائه دهنده خدمات هزینه ی زیادی را از لحاظ مالی برای شما به دنبال خواهد داشت و برخلاف آن خدمات ثبت شرکت به صورت اینترنتی و آنلاین برای شما هزینه اضافی ندارد. البته در هنگام انتخاب یک شرکت برای ارائه خدمات غیر حضوری، باید دقت بیشتری به خرج دهید.

نکات مهم درباره ثبت شرکت
۱.اولین نکته ای که باید بسیار به آن توجه کرد، انتخاب شریک برای تاسیس شرکتتان است زیرا طبق قوانین شما به هیچ وجه نمی‌توانید تنهایی به تاسیس شرکت بپردازید. به عنوان مثال برای شرکت سهامی خاص به حداقل دو شریک سهامدار و دو عضو غیر سهامدار به طور کلی یک مجموعه ۵ نفره احتیاج دارید و در ثبت شرکت با مسئولیت محدود به حداقل یک شریک که در مجموع دو نفر خواهید شد نیاز دارید.
۲.وقتی شریک خود را انتخاب کردید باید موضوع فعالیت خود را نهایی کنید زیرا با انتخاب موضوع فعالیت شما باید به دنبال این باشید که فعالیتتان نیازمند به اخذ مجوز است یا خیر؟ که در صورت نیاز به مجوز باید از مرجع صلاحیت دار مجوز آن را دریافت کنید در غیر این صورت درخواست شما رد خواهد شد.
۳.طبق قانون تجارت شرکت های تجاری به ۷ نوع تقسیم می‌شوند که عبارتند از شرکت مسئولیت محدود،شرکت تعاونی، شرکت تضامنی، شرکت مختلط سهامی، شرکت مختلط غیرسهامی، شرکت نسبی و شرکت سهامی (سهامی عام و خاص)و شما موظف هستید در این مرحله نوع شرکت خود را انتخاب کنید.

سامانه ثبت شرکت ها و موسسات
در حال حاضر کلیه مراحل اولیه درخواست تاسیس و ثبت شرکت از طریق سامانه ثبت شرکت ها و موسسات انجام می‌شود. اگر آشنایی با فرآیند عملی ثبت درخواست در سامانه را دارید خودتان می‌توانید این کار را انجام دهید.در غیر این صورت به دلیل اهمیت بسیار زیادی که راه اندازی شخصیت قانونی شرکت شما دارد بهتر از متخصصین کمک بگیرید. اگر مرحله ای را در سامانه ثبت شرکت اشتباه بزنید زمان شما می سوزد و مجدد باید از اول شروع کنید. اگر اطلاعاتی را به غلط در سامانه ثبت کنید شرکت شما از پایه با غلط اطلاعاتی ثبت می‌شود.

 

هزینه ی ثبت شرکت چقدر است؟

مباحث مالی در انجام هر کاری نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. هنگام تاسیس یک شرکت هم اطلاع و آگاهی از همه موارد انجام این کار اهمیت بسیار بالایی دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال این هستند که از هزینه ثبت شرکت اطلاع پیدا کنند. در ابتدا باید به این موضوع توجه داشته باشید که ثبت یک شرکت خدمتی است که از طریق شرکتی خاص به شما ارائه می‌شود. مبلغی که شما پرداخت می‌کنید به طور کلی به ۳ دسته تقسیم می‌شود.

۱.واریزی اداره ثبتحق الثبت(متناسب با میزان سرمایه اولیه مشخص می‌شود)

۲.مبلغی که برای انتشار آگهی از شما دریافت می‌شوند. برای ثبت شرکت باید در ابتدا یک آگهی در روزنامه رسمی به چاپ برسد. این آگهی به این دلیل است که شرکتی خاص نسبت به نام انتخاب شده شرکت شما اعتراضی نداشته باشد. در آخرین مرحله آگهی دیگری هم در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار به چاپ می‌رسد که با توجه به: اندازه کادر آگهیاندازه قلم آگهیرنگی یا سیاه و سفید بودن آننوع روزنامه انتخاب شده از ۱۵۰ هزار تومان شروع شده و تا ۳۰۰ هزار تومان ادامه خواهد داشت.

۳.مبلغی که به عنوان کامزد دریافت می‌شود. متاسفانه برخی  تصور می‌کنند کارمزد دریافتی شرکت مبلغ بالایی است، در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است و در برخی شرکت ها درصد بسیار کمی از مبالغ به کارمزد اختصاص دارد.

استعلام ثبت شرکت
حتما می‌دانید که دو شرکت مختلف نمی‌توانند نام یکسان و یا مثلا مدیر عامل یکسان داشته باشند. خوب پس چه زمانی باید از ایناین دقیقا یکی از بهترین و مهم ترین خدماتی است که یک کارشناس خبره باید در هنگام انجام خدمات شما برای شما انجام دهد.با استعلام به شما بگوید که آیا این شرکت قابل ثبت است یا خیر.

قانون امضا الکترونیک برای ثبت شرکت
طبق قانون جدید اداره ثبت شرکت ها به زودی کلیه متقاضیان ثبت شرکت باید دارای امضای الکترونیک و توکن مخصوص اداره ثبت باشند. هدف از اجرای این قانون جلوگیری از مراجعه حضوری متقاضیان به اداره است.در حال حاضر در ابتدای سال ۱۴۰۱ هنوز به صورت ۱۰۰ درصدی این قانون اجرا نشده است ولی بزودی روند ثبت شرکت به این شکل اجرا خواهد شد.

مالیات ثبت شرکت
در حال حاضر با توجه به سخت گیری ها و قوانین جدید مالیاتی،این سوال بسیاری از متقاضیان ثبت شرکت است که آیا ثبت کردن شرکت شامل مالیات می‌شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هر مراوده مالی طبق قانون جدید شامل پرداخت مالیات خواهد شد. پس اگر شما تصمیم دارید شرکت خود را راه اندازی کنید باید از ابتدا سیستم مالی خود را ایجاد کنید. از همان ابتدا به گرفتن دفاتر قانونی، کدهای مالیاتی و به موقع ارسال کردن اظهارنامه ارزش افزوده و اظهارنامه عملکرد توجه زیادی داشته باشید. اگر شما تمام این موارد را تحت نظر مشاور مالی با تجربه انجام دهید به شما قول می‌دهیم که هیچ گونه چالش مالیاتی نامتعارفی با سیستم مالیاتی نداشته باشید. پس نترسید و کسب و کار خود را ایجاد کرده و شرکت خود را ثبت کنید و بدون هیچ نگرانی به کسب درآمد بپردازید.

خدمات بعد از تاسیس شرکت
بعد از تاسیس شرکت کار تمام نخواهد شد و لازم است بعد از هر تغییرات اقداماتی را انجام دهید. باید مراقب قوانین مالیاتی باشید و برای اخذ کد های اقتصادی و ارزش افزوده خود اقدام کنید. در این قسمت تعدادی از مهم ترین مواردی که بعد از ثبت شرکت باید رعایت کنید را به شما آموزش می‌دهیم.

۱.ثبت برند شرکت
یکی از مهم ترین و شیرین ترین کاری که در زمان رونق گرفتن کسب و کارتان به شما حسابی حال خوب می‌دهد آرامش در خصوص امنیت برند شما است. اگر برای برند خود اقدام نکنید افراد سودجو به راحتی با برند شما به نام خودشان شما را ناچار به تغییر نام تجاریتان خواهند کرد.

۲.کارت بازرگانی شرکتی
زمانی باید برای اخذ کارت بازرگانی اقدام کنید که در کسب و کار خود واردات و صادرات کالا انجام می‌دهید. شما بعد از ثبت شرکت خود باید کارت بازرگانی اخذ کنید تا بتوانید به صورت رسمی و قانونی کار کنید.

۳.کد اقتصادی و مشاوره مالیاتی شرکت ها
این شرط شامل اخذ کد اقتصادی مالیاتی و اخذ کد ارزش افزوده تا اخذ پلمپ دفاتر است. شما باید بدون نیاز به قانون گریزی و دور زدن مالیات به موقع به حساب و کتاب مالی خود رسیدگی کنید.

۴.تغییرات شرکت ها
شما زمانی که شرکتی را ثبت می‌کنید تا ابد با همان افراد در همان مکان و با همان خدمات فعالیت نخواهید کرد.پس زمانی که عضوی از شرکت خارج شود و عضوی به شرکت اضافه شود یا زمانی که تغییراتی در سرمایه شرکت به وجود می‌آید همچنین زمانی که آدرس شرکت شما تغییر می‌کند، باید اقدام به تغییرات شرکت خود کرده و به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور این موضوع را اعلام کنید.

سوالات متداول
ثبت شرکت چقدر طول می‌کشد؟ مدت زمانی که ثبت شرکت به طول می‌انجامد در همه موارد یکسان نیست. اما در بیشتر موارد حدود ۷ تا ۱۴ روز کاری زمان لازم است تا شما صاحب شرکت خود شوید.
چه مدارکی برای ثبت شرکت نیاز داریم؟ مدارک مورد نیاز بستگی به نوع شرکت شما دارد. اما پرتقاضا ترین شرکت نوع مسئولیت محدود است که با کارت ملی و شناسنامه ی اعضای مورد نظر قابل ثبت است.
آیا خودم به تنهایی می‌توانم شرکتم را ثبت کنم؟ بله به شرطی که زمان کافی داشته و مدتی در این خصوص تحقیق کرده و روند ثبت در سامانه ثبت شرکت ها را یاد گرفته باشید ممکن است بتوانید شرکت خود را ثبت کنید.
چه تفاوتی بین دفاتر ثبتی وجود دارد؟ ممکن است از لحاظ خدمات تفاوتی وجود داشته باشد که برای شما به عنوان یک فرد غیر متخصص قابل شناسایی نباشد، به همین دلیل می‌ توانید قبل از اقدام از چند موسسه قدیمی استعلام بگیرید تا با خیال راحت بهترین موسسه را انتخاب کنید.
برای ثبت شرکت چه مجوزی نیاز داریم؟ بستگی به نوع شرکت شما دارد. بعضی شرکت ها هستند که اداره ثبت شرکت از افراد برای ثبت، مجوز کار را درخواست می‌کنند. اما در بیشتر موارد نیازی به داشتن مجوز خاصی نیست و با کم ترین دردسر اداری امکان تاسیس را دارید.
آیا داشتن آدرس اداری برای ثبت اجباری است؟ خیر، شما در زمان ثبت شرکت خود اجباری برای ارائه آدرس اداری تجاری ندارید. درواقع در این بخش کسی از شما آدرسی که قابل بازدید باشد طلب نمی‌کند اما در ادامه برای تشکیل پرونده ی مالیاتی ممکن است کارشناسان مالیاتی از شما دفتر آماده شده بخواهند، پس در ابتدای کار نگران آدرس خود نباشید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.