حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت ×
برای موفقیت در کار و زندگی این ۸ رفتار را حذف کنید
15 اسفند 1401 - 15:47
بازدید 218
3

کارهایی که نباید برای موفقیت در زندگی و کار انجام دهیم! دستورالعمل های مختلفی برای دستیابی به موفقیت در کار و زندگی با توجه به دیدگاه های مختلف وجود دارد. موفقیت از طریق سه مرحله اساسی به دست می آید؛ روش درست، عزم راسخ و نظم و انضباط. در گذشته یافتن روش مناسب زمان بر […]

ارسال توسط : نویسنده : مجله جی
پ
پ

کارهایی که نباید برای موفقیت در زندگی و کار انجام دهیم!

دستورالعمل های مختلفی برای دستیابی به موفقیت در کار و زندگی با توجه به دیدگاه های مختلف وجود دارد. موفقیت از طریق سه مرحله اساسی به دست می آید؛ روش درست، عزم راسخ و نظم و انضباط. در گذشته یافتن روش مناسب زمان بر بود. امروزه به دلیل سهولت دسترسی به اطلاعات حتی در مورد پیچیده ترین موضوع، امکان یافتن روش مناسب وجود دارد. مجله چی برای رسیدن به فرمول موثر، راهگشا و تسهیل گر برای موفقیت کامل توصیه می کند که رفتارهای زیر را انجام ندهید.

موفقیت چیست؟

رابطه ضعیفی بین خواستن و دستیابی وجود دارد. بدون شک همه کسانی که موفق می گردند کسانی هستند که می خواهند موفق شوند. برای موفقیت، شرط اول این است که فرد چیزی را بخواهد که بتواند به آن برسد.
موفقیت همیشه چندان سخت نیست. به طور کلی، تغییری که برای یک زندگی موفق تر باید ایجاد کنید، در نگرش و رویکرد شما به زندگی است. برای موفقیت، ابتدا باید یک هدف خوب تعیین نمایید. هدف شما ممکن است کسب نمره خوب در امتحان و یا شاید تکمیل یک پروژه یا گرفتن سمت در محل کارتان باشد. در اهداف بلندمدت، بالا نگه داشتن انگیزه در فرآیند نسبت به اهداف کوتاه مدت دشوارتر است. بنابراین، مصمم بودن و صبور بودن در موفقیت کار و زندگی بسیار مهم است.
متاسفانه فردی که در مسیر رسیدن به هدف تعیین شده خیلی سریع تحت تاثیر شکست ها قرار می گیرد و می خواهد تسلیم شود نمی تواند موفق باشد. مسیر موفقیت نیاز به برنامه ریزی خوب و سخت کوشی دارد. در نهایت، فردی که می ‌خواهد موفق باشد، باید دائماً خود را در زمینه مورد نظر ارتقا دهد و اعتماد به نفس داشته باشد و در مواقع لزوم ریسک کند. مجله چی برای رسیدن به فرمول موثر، راهگشا و تسهیل گر برای موفقیت کامل توصیه می کند که رفتارهای زیر را انجام ندهید. اگر رفتارهای زیر را انجام ندهید به تغییر طرز فکر و دیدگاه شما در موفقیت کار و زندگی کمک می کند. وقتی شروع به تغییر می نمایید، با فرصت های زیادی روبرو می شوید که قبلاً متوجه آن ها نبوده اید و می توانید این فرصت ها را به نحو احسن ارزیابی کنید.

رفتارهای اشتباه برای موفقیت در کار و زندگی

همه ما می دانیم که رفتارهای خاصی وجود دارد که می تواند تاثیر منفی بر موفقیت ما داشته باشد؛ اما بیشتر مردم از اینکه این رفتارها دقیقاً چیست، بی اطلاع هستند. بسیاری از افراد به دلیل رفتارهای اشتباه نمی توانند به موفقیتی که می خواهند برسند.
رفتارهایی که تاثیر نامطلوب بر مشاغل دارند، مسائلی هستند که باید توسط هر فردی که در زندگی تجاری شرکت دارد یا می خواهد در آن شرکت کند، شناخته شده و یاد گرفته شود. بنابراین شما می توانید دانشجویی باشید که تازه فارغ التحصیل شده اید یا یک فرد بیکار که هنوز به دنبال کار است. اگر به نوعی درگیر زندگی تجاری بوده و یا در حال آماده شدن برای شروع یک کار هستید، باید در مورد رفتارهایی که بر شغل شما تاثیر منفی می گذارند، بیشتر بدانید. این رفتارها را بیاموزید تا در زندگی کاری موفق باشید و شغل خود را آنطور که می خواهید هدایت کنید. مجله چی توصیه می کند که برای رسیدن به موفقیت کامل از رفتارهای زیر فاصله بگیرید.

۱) شکایت نکنید

اگر می خواهید روی شغل خود تأثیر خوبی داشته باشید، باید شکایت نکنید. این واقعاً یکی از بدترین کارهایی است که می توانید در زندگی و تجارت انجام دهید! شاید بسیاری از شما فکر می کنید که “من شکایت نمی کنم”. افراد ناموفق به طور کلی به شدت ناتوان از دیدن حقیقت هستند. به عبارت دیگر، ممکن است با وجود اینکه مدام شکایت می کنید، از این رفتار بد آگاه نباشید.
شاید سر کار مدام می گویید: «خیلی خسته ام. چطور اینقدر کار کنم؟ چرا همیشه سخت ترین کار را به من می دهند؟ من سردرد دارم، هوا چقدر گرم است؟» هنوز هم فکر می کنید شکایتی ندارید؟ بسیار خوب، ممکن است شکایت شما از نوع دیگری باشد. مجله چی عدم شکایت در کار و زندگی را برای رسیدن به موفقیت کامل سفارش می کند.

۲) ناتوانی در گفتن «نه»!

ناتوانی در گفتن «نه» یکی دیگر از رفتارهایی است که تاثیر بدی بر پیشرفت شغلی شما خواهد داشت. به همین دلیل است که بسیاری از کارمندان در کسب و کار موفق نمی شوند. حتما باید از این رفتار دوری کنید؛ زیرا هرکسی یا هر چیزی که نمی توانید به آنها «نه» بگویید باعث می شود یک قدم به عقب برگردید و آسیب ببینید.
شما می توانید در جواب دوستان خود که دائماً سعی می کنند شما را در زمانی که مجبور به کار هستید با آنها سرگرم گفت و گو شوید نه بگویید. شاید نمی توانید به مدیر خود نه بگویید و برنامه شلوغ خود را کمی دشوارتر کنید. بطور خلاصه؛ با پذیرش موارد بی جا یا تسلیم شدن در برابر دیگران، پیشرفت شغلی خود را تضعیف می کنید. کاری که باید انجام دهید این است که در مورد مزایای نه گفتن فکر کرده و متوجه شوید که وقتی یاد بگیرید که امتناع نمایید، نه تنها شغل شما، بلکه زندگی خصوصی شما نیز بهبود می یابد. مجله چی توصیه می کند که نه گفتن در کار و زندگی را بیاموزید.

۳) استرس نداشته باشید

استرس یکی از رفتارهایی است که روی شغل شما تأثیر منفی می گذارد. زیرا فشار در پشت ناتوانی بسیاری از افراد برای بالا رفتن از نردبان شغلی آنطور که می‌خواهند نهفته است. باید ببینید که مشکل از کجاست. آیا با سیستم کاری خود مشکل دارید یا به خاطر مسئولیت هایی است که بر عهده شما گذاشته شده است؟ آیا می توانید به تنهایی مشکل خود را حل کنید یا باید وضعیت خود را با مدیر خود در میان بگذارید؟ به اختصار؛ اولویت شما باید پیدا کردن علت استرسی باشد که شما را از بین می برد.
اگر به دلیل یک سیستم کاری برنامه ریزی نشده استرس دارید، با عادت کردن به تهیه لیست کارهایی که انجام دهید، از شر استرس خلاص شوید. اگر آماده ‌سازی خود را به طور کامل انجام دهید و به برنامه‌ هایی که انجام داده ‌اید پایبند باشید، اسیر استرس نمی ‌شوید. اگر از سوی مدیر خود تحت فشار هستید، پس باید توجه داشته باشید که با مدیر خود ارتباط خوبی برقرار کنید. شما نمی توانید تحت فشار و استرس در حرفه و زندگی خود پیشرفت کنید و هر کاری انجام دهید باز هم نمی توانید به هدف خود برسید. مجله چی نداشتن استرس را برای رسیدن به فرمول موثر موفقیت توصیه می کند.

pic 1 - برای موفقیت در کار و زندگی این 8 رفتار را حذف کنید

موفقیت در کار و زندگی اجتماعی، با حذف رفتارهای اشتباه

۴) کانال های شبکه های اجتماعی را ترک کنید

شما هم معتاد شبکه های اجتماعی هستید؟ اگر چنین است، باید فوراً آن را رها کنید. یعنی اگر واقعاً مشتاق و جدی می ‌پرسید: «چگونه می ‌توانم حرفه ‌ام را بهبود بخشم؟» باید بگوییم که این عادت بد بیشتر از آنچه تصورش را بکنید تاثیرات منفی بر زندگی کاری شما دارد.
وقتی در شبکه های اجتماعی سرگرم هستید در طول روز حرف شما قطع می شود، حواستان پرت می گردد، ذهنتان در جاهای مختلف رها شده، نمی توانید تلفنتان را زمین بگذارید و خودتان را کاملاً به کار بسپارید. چه تعداد از افرادی که در حرفه خود می درخشند در تمام طول روز در اطراف شبکه های اجتماعی سرگردان هستند؟ به اختصار؛ اگر می خواهید در زندگی تجاری بدرخشید، باید یاد بگیرید که از کانال های رسانه های اجتماعی فاصله بگیرید. مجله چی از شما می خواهد که برای رسیدن به موفقیت از شبکه های اجتماعی در حین کار فاصله بگیرید.

۵) مشکلات را نادیده نگیرید!

تقریبا در تمام زمینه های زندگی، ممکن است با مشکلات مختلفی روبرو شوید. این شرایط مستلزم توجه بیشتر شما به خصوص در زمینه موفقیت در زندگی و کسب و کارتان هستند؛ چون در دراز مدت، می تواند به یکی از موانع اصلی موفقیت تجاری و شخصی شما تبدیل شود.
لازم است مشکلاتی را که آزارتان می دهد در اسرع وقت از بین ببرید. اگرچه نادیده گرفتن این مشکلات ممکن است در وهله اول با مشکل در حال حل اشتباه گرفته شود؛ اما این سوء تفاهم در درازمدت با تأثیر منفی خود چه از نظر شخصی و چه از نظر نهادی خود را نشان خواهد داد.

۶) از حسادت بپرهیزید!

حسادت یکی از بزرگترین ناتوانی های فرد است. به خصوص وقتی صحبت از زندگی کاری به میان می آید، حسادت هدف دیگری جز تبدیل شدن به یک «انسداد» ندارد. اتخاذ حس حسادت در زندگی کاری برخلاف تصور عموم باعث بهتر شدن فرد نمی شود و موفقیت او را سرکوب می کند.
صرف نظر از موقعیتی که دارید، حس حسادت به طرف مقابل نه تنها شما را یک قدم جلوتر نخواهد برد، بلکه ناامیدی و خستگی روانی را نیز به همراه خواهد داشت و باعث می شود توانایی های شما به مرور زمان از بین برود. به همین دلیل، باید به نکاتی توجه کنید که باعث افزایش موفقیت شما می شوند، نه افرادی که فکر می کنید از شما برتر یا موفق تر هستند. مجله چی، حسادت را یکی دیگر از عواملی می داند که می تواند به طور مستقیم مانع موفقیت شما در کار و زندگی شود.

۷) حساس نباشید!

حساس بودن مانعی جدی برای موفقیت شما در زندگی و کار است. چه کارفرما باشید و چه کارمند، اغلب در بسترهای کاری با گفت و گوهای انتقالی مواجه خواهید شد. این دیالوگ‌ ها گاهی اوقات می ‌توانند مستقیماً به موضوعاتی مانند نحوه کار یا رفتارتان و نگرش شما مربوط شوند.
این واقعیت که شغل یا ترفیعی که به عنوان یک کارمند انتظار داشتید به سراغ شما نیامده ممکن است به این معنی باشد که نباید طرفدار احساس حسادت و رنجش باشید. حسادت و حساسیت بیش از حد از جمله عوامل اصلی هستند که می توانند خود را به صورت سوء تفاهم و از دست دادن موفقیت در طولانی مدت نشان دهند. مجله چی پیشنهاد می کند که بیش از حد در کار و زندگی تان حساس نباشید و میانه روی را در پیش بگیرید.

۸) از تمرکز خود منحرف نشوید!

تمرکز، یکی از موضوعاتی است که بیشترین کارایی را هم از نظر موفقیت شخصی و هم از نظر شغل فراهم می کند. تلاش برای تمرکز روی موضوعات مختلف به طور همزمان باعث ایجاد مشکل در تعیین اولویت ها می شود. در واقع، این فرآیند که منجر به عقب ماندن از همه اهداف می گردد، موفقیت تجاری و اجتماعی را نیز کاهش می دهد .
شناسایی یک محور خاص و سازماندهی مطالعات و پروژه ها تحت رهبری این کانون نه تنها پروژه را به سطح کیفی بالاتری می رساند، بلکه آن را از کاستی های کارهای انجام شده در همان زمان نجات می دهد. از سوی دیگر، همین امر برای افکار مربوط به موضوعات مختلف تجاری صادق است. از این رو تعیین اولویت ها برای موفقیت جدی هم در مسائل کاری و هم در مسائل اجتماعی و برنامه ریزی با رهبری این محور از مهم ترین موضوعات است. مجله چی، تمرکز را موضوع آخری می داند که می تواند به موفقیت شما ختم شود.

pic 2 - برای موفقیت در کار و زندگی این 8 رفتار را حذف کنید

رازهای موفقیت در کار و زندگی

رفتارهای صحیح در کار و زندگی

همانطور که مشاهده کردید، عوامل بالا می توانند در شکست زندگی فردی و اجتماعی شما موثر باشند. از طرف دیگر گام های مثبتی می توانید بردارید که به بازدهی مثبت و موفقیتی که در بلندمدت شایسته آن هستند ختم شود.
مسئولیت پذیری- مسئولیت پذیری یکی از گام های مهم برای رشد فرد موفق است. افرادی که از پذیرفتن مسئولیت اجتناب می کنند یا به آنها مسئولیت داده نمی شود، شروع به نسبت دادن این وضعیت به محیط خود می کنند، مگر اینکه بتوانند در طول زمان بر مشکلاتی که در زندگی با آن مواجه می شوند غلبه کنند.
برنامه ریزی کنید- هیچ موفقیت بدون برنامه ای وجود ندارد. برای برنامه ریزی زندگی خود و کسب موفقیت در زندگی خود، باید برنامه ریزی کنید. برای موفقیت باید برنامه نویسی را یاد بگیرید و بر طبق آن حرکت کنید. حرکت بدون برنامه برای رسیدن به اهداف و رویاهایتان مانند آشپزی بدون دستور غذا یا تلاش برای یافتن مسیر در شهر بدون نقشه است.
تخصص- چیزی که شما را به موفقیت واقعی سوق می دهد این است که جایی را که در آن بهترین هستید تعیین کرده و تمام انرژی خود را در آن زمینه صرف کنید. یادآوری می کنیم که بین دانش کور و دانش عمیق تفاوت مطلق وجود دارد. تمرکز انرژی روی یک حوزه به معنای یادگیری یک چیز نیست. هر فیلد دارای فیلدهای فرعی و تعدادی جزئیات است که باید یاد بگیرید. افراد موفق افرادی هستند که رویاهای خود را با قدم های مصمم و مطمئن دنبال می کنند. چرا شما نباید یکی از این افراد باشید؟

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.