بزرگترین اشتباه صاحبان کسب وکارهای فروشگاهی و یا شرکتی که در برنامه های اجتماعی ماننده اینستاگرام فعالیت میکنند این است که برنامه ریزی و آینده نگری در مورد این نوع برنامه ها ندارند.
آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که اگر تمام پست ها و تیزر هایی که ساخته اید و در پیج کاری خود در اینستاگرام قرار داده اید به هر دلیلی ( حذف اکانت، قطع برنامه، فیلتر شدن، تحریم و یا …. ) از بین برود تمام مشتری و مخاطبان و مهمترین موضوع زحمات شما طی چند سال چه می شود؟؟؟؟
پیج اینستاگرام یا سایت
اگر به اپلیکیشن اینستاگرام نگاهی بیاندازیم متوجه می شویم قبل از اینکه به عنوان یک برنامه فعلی معرفی و جهانی شود از یک پشتوانه یعنی سایت بهره مند بوده.
تمام برنامه های اجتماعی بزرگ نیز به همین صورت عمل می کنند. یعنی یک پشتوانه اصلی و اعتبار برند و معرفی محصول در گوکل و سایر جستجوگرهای جهانی تحت عنوان سایت ایجاد کرده اند که در صورت بروز هرگونه مشکل یا خطا و غیر فعال شدن برنامه بتوانند خدمات خود را از طریق سایت به مخاطبین و مشتری ها ارائه دهند.
اما بزرگترین اشتباه کسب و کارهای فعلی در فضای مجازی این است که تمام وقت و هزینه خود را صرف ایجاد پیج در اینستا یا برنامه های مشابه می کنند و هیچ پشتوانه ای در گوگل برای معرفی محصولات، شرکت و ایده خود ندارند و در صورت قطع برنامه های اجتماعی تا ۸۰ درصد ارتباط خود را با مشتریان و کاربران خود از دست می دهند.
شاید چند سال پیش قطع برنامه های بزرگی مانند اینستاگرام برای مخاطبین در حد یک شایعه بوده باشد اما در همین ماه ها و سالها مشاهده کرده اید که در مهر۱۴۰۰ فیسبوک، اینستاگرام، واتساپ به دلیل اختلال در بیشتر کشور های جهان از کار افتاد.
وقتی خبر از قطع واتساپ، فیسبوک، اینستاگرام در بین تمام مردم پیچید اولین نگرانی برای صاحبان کسب و کار و کارآفرینان بود که به یکباره غافلگیر شدند و بدنبال راهکاری برای از دست ندادن مخاطبین و مشتری های خود بودند.
کسانی که دارای یک سایت در گوگل بودند و برای تمامی مخاطبین خود حساب کاربری فعال کرده بودند بدون نگرانی اقدام به ادامه فروش و فعالیت خود می کردند.
چنانچه در این بخش از مجله چی اشاره کرده ایم، یک موضوع مهم این است که اگر گوگل نیز قطع شود سایت طراحی شده هیچ آسیبی نمی بیند و میتوان از جستجوگرهای دیگر به راحتی به سایت دسترسی داشت.
پیشنهاد میکنیم همیشه برای ارتقاء و افزایش فروش و معرفی ایده و محصولاتتان بدنبال راهکارهایی باشید که پشتوانه داشته باشد.
داشتن پشتوانه ارتباط با مخاطبین و مشتریان مهمترین اصل در بازاریابی و فروش است.
البته بعضی مواقع بخاطر اینکه زودتر در اینستا رشد کنید ممکنه رفتارهای اشتباهی را انجام دهید که با قوانین اینستاگرام همخوانی ندارد و باعث دیسیبل شدن اکانت شما میشود. در صورتی که نیاز به بازگردانی اکانت دیسیبل شده اینستا دارید با ما همراه باشید.
طراحی سایت فروشگاهی یا خدماتی
در دنیای امروز کسب و کارها، بیش از هر زمان دیگری، به دنبال وجود در فضای مجازی هستند. گامی که برای بسیاری از کارآفرینان امروزی اجتنابناپذیر شده است. اما انتخاب بین داشتن یک پیج در اینستاگرام یا داشتن یک وبسایت فعال، مسئلهای است که ممکن است برای بسیاری مبهم باشد.
استفاده از پیج اینستاگرام، بدون شک، یک راه ساده و موثر برای حضور در فضای مجازی است. اما آیا این حضور کافی است؟ آیا یک پیج اینستاگرام میتواند تمامی نیازهای یک کسب و کار را برآورده کند؟
وقتی به وبسایت فعال فکر میکنیم، باید از آن به عنوان یک سکویی تفکر کنیم که به کسب و کار امکانات گستردهتری ارائه میدهد. یک وبسایت، جایی است که کسب و کار میتواند خدمات، محصولات و مطالب خود را به طور کامل معرفی کند، ارتباط مستقیم با مشتریان برقرار کند و امکاناتی چون فروش آنلاین و پشتیبانی مشتری را ارائه دهد.
در مقابل، یک پیج در اینستاگرام، اگرچه به کسب و کار امکان ارتباط با مخاطبان را میدهد، اما نمیتواند امکاناتی چون فروش آنلاین یا ارائه مطالب غنی و گستردهتر را فراهم کند. همچنین، با وجود اینکه پیجهای اینستاگرام امکاناتی برای تبلیغات و بازاریابی دارند، اما به هیچ عنوان نمیتوانند به میزان وبسایت فعال، امکانات بازاریابی و تبلیغاتی را ارائه دهند.
بهطور خلاصه، داشتن یک وبسایت فعال نه تنها به کسب و کار امکانات گستردهتری را ارائه میدهد، بلکه نشان میدهد که کسب و کار ما جدیتر و قابل اعتمادتر است. بنابراین، برای کسب و کارهایی که به دنبال رشد و توسعه دائمی هستند، داشتن یک وبسایت فعال تنها راه مناسب و منطقی است.
البته در صورتی که دارای پیج هستید برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام عجله نکنید و تمام حواس خود را برای رشد برند خود در جامعه صرف کنید. تیک آبی نماد تأیید هویت و معتبر بودن یک پیج یا برند است. این نشان اعتماد به نام کاربری یا شرکت را در میان کاربران اینستاگرام نشان میدهد و به آنها اطمینان میدهد که محتوا و اطلاعات ارائه شده از منبع معتبری دریافت شدهاند. دریافت تیک آبی معمولاً نیازمند ارائه اطلاعات و مدارکی است که هویت و اصالت کاربر یا برند را تأیید میکند، و این اقدام بهبود قابلیت اعتماد و شناخت پیج شما در میان دنیای مجازی میتواند اثرات مثبت زیادی داشته باشد.
ثبت دیدگاه