حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت ×
پیج اینستاگرام یا وب سایت؟ ریسک یا پشتوانه کسب و کار
04 دی 1398 - 12:32
بازدید 876
27
کاهش ریسک در کسب و کارهای مجازی آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که اگر تمام پست ها و تیزر هایی که ساخته اید و در پیج کاری خود در اینستاگرام قرار داده اید به هر دلیلی ( حذف اکانت، قطع برنامه، فیلتر شدن، تحریم و یا .... ) از بین برود تمام مشتری و مخاطبان و مهمترین موضوع زحمات شما طی چند سال چه می شود؟!
ارسال توسط : نویسنده : مجله چی منبع : مجله چی
پ
پ

بزرگترین اشتباه صاحبان کسب وکارهای فروشگاهی و یا شرکتی که در برنامه های اجتماعی ماننده اینستاگرام فعالیت میکنند این است که برنامه ریزی و آینده نگری در مورد این نوع برنامه ها ندارند.

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که اگر تمام پست ها و تیزر هایی که ساخته اید و در پیج کاری خود در اینستاگرام قرار داده اید به هر دلیلی ( حذف اکانت، قطع برنامه، فیلتر شدن، تحریم و یا …. ) از بین برود تمام مشتری و مخاطبان و مهمترین موضوع زحمات شما طی چند سال چه می شود؟؟؟؟

پیج اینستاگرام یا سایت

اگر به اپلیکیشن اینستاگرام نگاهی بیاندازیم متوجه می شویم قبل از اینکه به عنوان یک برنامه فعلی معرفی و جهانی شود از یک پشتوانه یعنی سایت بهره مند بوده.

تمام برنامه های اجتماعی بزرگ نیز به همین صورت عمل می کنند. یعنی یک پشتوانه اصلی و اعتبار برند و معرفی محصول در گوکل و سایر جستجوگرهای جهانی تحت عنوان سایت ایجاد کرده اند که در صورت بروز هرگونه مشکل یا خطا و غیر فعال شدن برنامه بتوانند خدمات خود را از طریق سایت به مخاطبین و مشتری ها ارائه دهند.

اما بزرگترین اشتباه کسب و کارهای فعلی در فضای مجازی این است که تمام وقت و هزینه خود را صرف ایجاد پیج در اینستا یا برنامه های مشابه می کنند و هیچ پشتوانه ای در گوگل برای معرفی محصولات، شرکت و ایده خود ندارند و در صورت قطع برنامه های اجتماعی تا ۸۰ درصد ارتباط خود را با مشتریان و کاربران خود از دست می دهند.

شاید چند سال پیش قطع برنامه های بزرگی مانند اینستاگرام برای مخاطبین در حد یک شایعه بوده باشد اما در همین ماه ها و سالها مشاهده کرده اید که در مهر۱۴۰۰ فیسبوک، اینستاگرام، واتساپ به دلیل اختلال در بیشتر کشور های جهان از کار افتاد.

وقتی خبر از قطع واتساپ، فیسبوک، اینستاگرام در بین تمام مردم پیچید اولین نگرانی برای صاحبان کسب و کار و کارآفرینان بود که به یکباره غافلگیر شدند و بدنبال راهکاری برای از دست ندادن مخاطبین و مشتری های خود بودند.

کسانی که دارای یک سایت در گوگل بودند و برای تمامی مخاطبین خود حساب کاربری فعال کرده بودند بدون نگرانی اقدام به ادامه فروش و فعالیت خود می کردند.

چنانچه در این بخش از مجله چی اشاره کرده ایم، یک موضوع مهم این است که اگر گوگل نیز قطع شود سایت طراحی شده هیچ آسیبی نمی بیند و میتوان از جستجوگرهای دیگر به راحتی به سایت دسترسی داشت.

پیشنهاد میکنیم همیشه برای ارتقاء و افزایش فروش و معرفی ایده و محصولاتتان بدنبال راهکارهایی باشید که پشتوانه داشته باشد.

داشتن پشتوانه ارتباط با مخاطبین و مشتریان مهمترین اصل در بازاریابی و فروش است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.